22 marts 2010

Saarikoski

Jeg levede, arbejdede, jeg var
--------var et modstridende system

(...)

Det er allerede på vej
Vandet smagte af jord du skammede dig tydeligt vi er snart helt væk
Vi har det blot sjovt slår alle ting i stykker vejret er råkoldt
Hestens hale bundet i en knude han red fra sejr til sejr
Jeg ser hvad dit sind rummer hver dag er dig en byrde
Om natten fossens lyd i vores ører som en kogle trængte ind i dig
Hans læber dirrede da han talte
Revolutionen ført til ende vi er nu den kongelige familie i haven

(...)

Små sporvogne i røde æsker småfugle
På din gyldne tunge

(...)

Gran. Og birk.
Graner birke. Hvad findes mon derimellem, når
--------------------------det er efterår
---------------og vinter og forår og sommer og efterår.

(...)

Fortællingen skrider kun frem med møje,
som om jeg var omringet
i skoven hvor landevejen omringer mig

(...)

Skoven er så lille at man ikke kan gå vild,
når man går i ring ser man snart sin ryg igen.
Større er udsigten ikke.


2 kommentarer:

Rasmus Halling Nielsen sagde ...

Hvis du er en hurtig Zebu, burde du skaffe dig, Basilisk ting med Saarikoski, hvis han gør det for dig. Vi ses, lige om lidt. Fest, cafeer! helt derude på fortovene, små parasoller: kaffe tjekkisk øl, reklame for tjekkisk pilsner, 40 bob, men ærligtalt Berlin skulle jo være det billigste trip, siger alle og alle har altid ret, ligesom med rygter, rygter har altid ret, fx at Damon A var på heroin under 13enindspilningen. Hundene sover i ental dadada nutid, måske er den mæt af støv.

Rasmus Halling Nielsen sagde ...

s bag på basilisk s